Monitoring płatności
Cel usługi
Głównym celem monitoringu płatności jest zapobieganie powstawaniu należności przeterminowanych, co można osiągnąć poprzez konsekwentne przypominanie i przekonywanie dłużników o zbliżającym się terminie płatności.
Inne cele monitoringu płatności
- Kontakt z "dłużnikiem" podejmowany jest w momencie, gdy jego zadłużenie nie jest jeszcze wymagalne, aby zwrócić jego uwagę, iż faktura została już wystawiona i powinien przygotować środki, aby w odpowiednim czasie zapłacić za pobrany towar lub wykonaną usługę.
-
W przypadku nie dotrzymania terminu płatności reakcja na dług jest natychmiastowa. Zaobserwowanie sygnałów o problemach finansowych dłużnika pozwala na szybką reakcję i ewentualne wstrzymanie dostaw, gdy zadłużenie jest jeszcze relatywnie niskie.
-
Zdyscyplinowanie kontrahentów.
-
Ewentualne postępowanie windykacyjne rozpoczyna się w momencie, gdy jest duża szansa na to, że zakończy się ono sukcesem, co pozwala uniknąć długich żmudnych i kosztownych procesów sądowych.
>początek strony
Korzyści z usługi
-
Koncentracja na działalności statutowej firmy,
-
Zwiększenie stabilności finansowej poprzez terminowy przepływ środków pieniężnych,
-
Unikanie zbędnego finansowania zewnętrznego, a tym samym uzyskanie planowego zysku przedsiębiorstwa,
-
Ukształtowanie grona solidnych klientów i zmniejszenie liczby niespłaconych należności,
-
Wykluczenie konfliktu stron powstałego w wyniku zderzenia presji finansowej z ofertą handlową,
-
Przejęcie obowiązków administracyjnych przez firmę zewnętrzną już we wczesnym etapie przyśpiesza proces płatności i zapewnia lepszą dyscyplinę płatniczą kontrahentów,
-
Wpłyniecie na obniżenie kosztów poprzez powierzenie działań wyspecjalizowanej firmie, której działania wpłyną na brak dalszych kosztów windykacji i dochodzenia należności na drodze sądowej i egzekucyjnej,
>początek strony
Schemat usługi
W celu zdyscyplinowania kontrahentów proponujemy przystawianie na każdej fakturze pieczęci windykacyjnej, a także informowanie kontrahentów o współpracy z firmą zewnętrzną w zakresie obsługi windykacyjnej. Takie czynności stanowią informację dla "dłużnika" o nieuchronności spłacenia zadłużenia, gdyż w razie braku zapłaty w terminie, dochodzeniem należności zajmie się Sampraus. Usługa realizowana jest w sposób taktowny, z zachowaniem zasad dyplomacji i dobrego wychowania oraz jest sprawdzonym sposobem na skrócenie cyklu spływu należności.
-
Klient poprzez przystawienie pieczęci na fakturze informuje swojego dłużnika o współpracy z firmą zewnętrzną w zakresie monitoringu płatności.
-
Zlecenie monitoringu poszczególnych dłużników przekazane od Klienta faksem, mailem lub pocztą (nazwa dłużnika, nr faktury, kwota, termin wymagalności).
-
Kontakt Sampraus z dłużnikiem potwierdzający współpracę z Klientem w zakresie monitoringu płatności.
-
Na kilka dni przed terminem wymagalności faktury wysłanie przez Sampraus listu zawiadamiającego o zbliżającym się terminie płatności.
-
W momencie wymagalności faktury kontakt Sampraus z dłużnikiem w celu sprawdzenia czy dana należność została uregulowana. W przypadku gdy dana należność nie została uregulowana uzyskanie przez Sampraus pisemnego zobowiązania co do terminu spłaty.
-
Raport pisemny przygotowany przez Sampraus dla Klienta z działań przeprowadzonych w zakresie monitoringu.
-
W przypadku braku płatności w określonym terminie skierowanie sprawy do windykacji.
>początek strony
Sposób rozliczania usługi
Warunki współpracy ustalane są w zależności od miesięcznej ilości wystawianych faktur oraz wysokości miesięcznie generowanego obrotu.
Kontynuacją monitoringu faktur w przypadku nie otrzymania zapłaty w terminie (najdalej 30 dni po terminie wymagalności faktury) jest windykacja należności, która zostaje podjęta bez żadnych dodatkowych opłat wstępnych i ukrytych kosztów.
Pieczęć prewencyjna
W ramach świadczonej usługi, bezpłatnie zapewniamy i dostarczamy Państwu pieczęć prewencyjną, która służy poinformowaniu Państwa kontrahenta o obsłudze Państwa płatności przez wyspecjalizowany podmiot windykacyjny. Jednocześnie pieczęć zwraca uwagę na Państwa determinację w dyscyplinowaniu kontrahentów do płacenia zobowiązań. Rola pieczęci jest rozwinięciem psychologicznego, wpływającego na podświadomość kontrahenta, "miękkiego" nacisku i utrwalenia dobrych obyczajów płatniczych, które są korzystne dla wszystkich podmiotów biorących udział w obrocie gospodarczym.
W sytuacji, gdy kontrahent nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań płatniczych proponujemy dalsze działania w postaci:
>początek strony
|
powrót<< |